/

/

Kund-/Intressentundersökningar

/

/

Kund-/Intressentundersökningar

/

/

Kund-/Intressentundersökningar

Kund- och intressent­undersökningar

Boka demo

Boka demo

Boka demo

B-Engaged är ett system som tillåter er att samla alla era undersökningar på ett och samma ställe. Hos oss genomför ni lätt olika typer av externa undersökningar. Vi har mallar och stöd för en mängd olika typer av undersökningar, till exempel kundundersökningar, intressentundersökningar, medlemsundersökningar, elevenkäter, brukarundersökningar och vårdnadshavarenkäter. Tveka inte att höra av dig till oss för att diskutera hur vi bäst kan hjälpa er att skapa struktur och god översikt!

Vill du läsa mer om hur du kan knyta kundundersökningarna till ditt ISO-arbete hittar du mer information här. Nyfiken på vår medarbetarundersökning? Läs mer här!

Lycklig kund som svarat på en kundundersökning från B-Engaged
Lycklig kund som svarat på en kundundersökning från B-Engaged
Lycklig kund som svarat på en kundundersökning från B-Engaged

Engagerade kunder

Engagerade kunder som aktivt rekommenderar er till andra är idag viktigare än någonsin. Därför är det viktigt att också mäta vad kunderna faktiskt tycker, för att på så sätt kunna förbättra kundupplevelsen. B-Engaged har ett färdigt frågepaket för kundundersökningar, som kan anpassas för olika verksamheter. I vårt verktyg kan ni på ett enkelt sätt mäta Net Promotor Score, NPS, och andra nyckeltal. Resultaten visar tydligt vilka drivkrafterna är för att kunderna ska vara nöjda, vilka av dessa som är era styrkor och vad som kan behöva förbättras. Hos oss hittar ni:

  • Möjlighet att bjuda in till exempel projektledare, säljare, produktchefer eller regionchefer att starta egna undersökningar bland just sina kunder.

  • Möjlighet att koppla kunderna till organisationen och jämföra med resultat från medarbetarundersökningen. Jämför till exempel NPS och eNPS per affärsområde eller region.

  • Integration med ert CRM-system som möjliggör automatiska händelsestyrda undersökningar, till exempel när en kund gjort ett köp eller varit i kontakt med supporten. 

Beroende på verksamhet kan ”kunder” vara olika målgrupper. Vi gör mätningar bland många olika intressenter, till exempel brukare, elever, medborgare, interna kunder med flera.

Elevenkäter

Tack vare nära samarbete med våra kunder har vi utvecklat en modul för elevundersökningar av olika slag där ni snabbt och lätt kan skicka ut era enkäter. Använd exempelvis de frågor som finns i Skolinspektionens enkät, eller bygg upp egna enkäter. Det finns bland annat möjlighet att lägga in bildstöd samt att villkora frågor utifrån årskurs/ålder/tidigare svar i enkäten. När resultaten kommit in kan ni direkt ge tillgång till resultatet till de personer som behöver, exempelvis rektorer, kuratorer eller hela elevhälsoteam.